Red Dragon:

Red Dragon:

Určitě každý správný pařan, který má doma internet, zná browser hry a Red Dragon by neměl být výjimkou. Tato legenda českého online paření ještě úplně nezanikla, ba naopak od svého počátku prošla všelijakými změnami a troufám si říci, že dva původní tvůrci Martin Šťáva a Petr Nálevka ( zajímavá kombinace jmen ), když v roce 1997 položili základní kámen pro tvorbu RD jako takového, ani v nejmenším netušili, že za těch “pár“ let se RD stane skutečným dlouho žijícím kultem české webovkové scény. Tato vůbec první web-browserová hra vstoupila pro některé hráče již neodmyslitelně do součásti jejich života a já doufám, že tímto článkem některým osvěžím paměť, jiné nalákám a jiné alespoň zaujmu. Pojďme se tedy vnořit do stále ještě živé historie tahové legendy.

Od roku 1997 RD prošlo výraznými změnami. V roce 2000 byl tento projekt zakoupen firmou Cenega, která si uvědomovala velký potenciál této hry a určila ho svým pilotním projektem.

Došlo k výrazným investicím, nápadům, přeprogramování a dodání líbivé grafiky. Od této chvíle již mluvíme o tzv. RD2 ( pro nás však pořád jen RD ), které bez přerušení funguje až dodnes. V té době se zde nacházelo více jak 30 000 hráčů. V roce 2003 byly zavedeny poplatky a to byla osudová rána. Počet hráčů rázem klesl na polovinu.

Takto hra pokračovala až do roku 2006, což i nadále způsobovalo masivní odliv hráčů. V témže roce byla firma Cenega prodána ruskému investorovi, který se rozhodnul tento, tehdy už nevýdělečný, projekt ukončit. Hru odkoupila firma JRC a za značného úsilí byla provedena další revoluce. Hra se opět stala neplacenou a pro zájemce byl vytvořen systém drobných a hru nevýznamně ovlivňujících vylepšení, za které si již ale hráči museli připlatit. Společně s tímto se do hry zavedly i nové rasy, přidala další rozšíření, zdokonalil herní svět a jeho pravidla.

IDEA Games

Od roku 2008 hru provozuje firma IDEA Games a náchází se v ní už jen pouze 1500 – 2000 hráčů. Přesto musím uznat, že i přes všechny trápení co si RD užilo, se i dnes v době velkých grafických možnostech onlinovek drží celkem slušně. Pojďme se tedy společně podívat co nám dnešní RD může nabídnout.

Pokud máte rádi fantasy prostředí, pak jste na správném místě. RD Vám nabídne skvělé možnosti jaká jiná hra nemá. Na záčátek musím upozornit, že RD není jen tak pro někoho a jestli čekáte různá hejblátka, vysakující potvory nebo propracovanou grafiku, ani se nepřipojujte.

Hra je založena na velmi důkladném propracování

Není to hra, kde by jste běhali s “vojákem“ a mlátili příšery, nýbrž matematickou hrou fungující přes webové rozhraní, kde je velmi důležité umět ovládat strategii, znát “dokonale“ svou rasu, zakládat si na diplomacii, která je asi tím nejdůležitějším prvkem ve hře a vážit si spojenců. RD je vcelku velmi složitá hra, ale stačí pochopit některé věci a můžete si velmi kvalitně zahrát.

Hra není “absolutně“ závislá na času a nemusíte zde sedě x hodin denně. Stačí 15minut. Disponuje dle mě velmi líbivou grafikou, která hru velmi zpříjemňuje. Vybrat si můžete z několika ras ať už podle toho co by jste chtěli ve hře zastávat za roli nebo prostě jen podle toho co je Vám sympatické, pak už je to na imperátorovi/vojevůdcovi jak se s Vámi rozhodne/ou naložit. Výběr ras je pestrý a každá má své klady a zápory. Existují rasy čistě vojenské, magické i zlodějské, ale taky rasy, se kterými dokážete kliknout “vše“. Lidé, Obři, Džini, Nekromati, Hobiti, Enti, Skřeti, Trpaslíci, Vampíři a Elfové. Tyto rasy zde najdete.

Jak začít hrát?

Samotná hra začíná tím, že se zaregistrujete a vytvoříte si tzv. Gubernát a vyberete si rasu, která Vám vyhovuje. Můžete mít i více gubernátu a tím hrát za více ras a ve více aliancích.

Každá národnost má na výběr z několika magických knížek, které jsou nedílnou součástí hry.

Pak už nastává samotné budování gubernátu a válčení. Jak se ke hře postavíte je jen na Vás. Jestli se přidáte do některé z aliancí, nebo budete bezalianční gub, který nemá téměř žádnou šanci. Aliance se mohou skládat až z 12 gubernátů.

Nováčkům i těm, kteří kdysi RD hráli bych hned při založení gubernátu doporučil přečtení oficiálního návodu hryText , minimálně o rase, kterou jsme si vybrali, abychom věděli jak je na tom, kde má bonusy apod.., také si přečíst návod od uznávané a legendární ali Svobodné HoryText , který je již sice trochu zastaralí, ale nikoliv k zahození a v neposlední řadě vstoupit do aliance "ŠKOLA", kde funguje velmi kvalitní vedení v podobě hráčů, který již nějaký ten pátek RD hrajou na vysoké úrovni a ti Vám vysvětli vše potřebné.

Naučí Vás nejdůležitější základ hry a to je tzv. Farma ( období, kdy nejste ve válce). Tato farma je pro Vás velmi důležitá. Základ totiž pro výhru kterékoliv války je umět si nastavit farmu tak, aby se gub co nejlépe opravoval a tím jste soupeře uklikali. Samozřejmně, že záleží také na kvalitní taktice válčení, ale mnohdy i slabší soupeř, který nemá tak kvalitní taktiku, dokáže protivníka uklikat. Ostatně většinu válek vždy vyhrála ekonomicky stabilnější země. Až dosáhnete určité “úrovně“ a budete se na to cítit a učitelé Vám dají “povolenku“, doporučuji přestup do aliance “Academy of War“, kde se naučite zmíněnou opravu svého gubernátu a klik ve válce. Zde se nacházejí opět učitelé, vybraní z kvalitních hráčů, kteří mají velké zkušenosti a vyplatí se poslouchat jejich rady.

Celý koncept hry je stavěn jako tahová strategie, kde máte podle rasy a postavených speciálních budov k dispozici na jeden den minimálně 15 – 17 tahů. Je možné a často se využívá v době přípravy na válku ( prakticky neustále ) našetření maximálního možného počtu tahů, což je za 3 dny (tzv. 3T – trojtah). Opět podle ras a speciálních budov je možné našetřit 3T v rozsahu 49 – 58 tahů.

Budování gubernátu a válčení

Nedílnou součástí RD je samozřejmě budování svého gubernátu a válčení. Podle volby rasy a toho co Vám přidělí Váš imperátor s vojevůdcem za úlohu se soustředíte buď na to ze svého gubernátu vymáčknou maximální vojenskou sílu, válečné stroje a draků jakožto unikátní jednotkou světa RD, nebo na nepřítele poslat co nejvíce kouzel a tím ho oslabit jak před příchodem Vašich vojsk tak mu co nejvíce znepříjemnit opravu svého gubernátu a v neposlední řadě soupeři prachsprostě buď podřezat mágy, aby byla co největší šance na co nejvíce prošlých kouzel, nebo opití co nejvíce vojáků, aby to Vaše armáda měla jednoduší či dalších spousty specifických akcí, kterými disponuje každá rasa podle svých bonusů a malusů buď lépe či hůře.

Hra trvá 100 věků ( reálného času 100dní ), kdy se snažíte o postavení speciální budovy - Palác posledního soudu (tzv.PPS). Když se tak stane, máte možnost vstoupit do klanu, podle toho, kdo Vás osloví, nebo si založit svůj vlastní a účastnit se tak závěrečné apokalypsy, kde klan má za úkol PPS ubránit před všemi ostatními a tím hru definitivně vyhrát a být zapsán do “Knihy cti“. Není to ovšem podmínkou a mnozí hráči i přesto že PPS postaví, do klanů nevstoupí a užívají si ještě dalších pár dní bojů. Věk se po ukončení bojů o PPS za nějaký čas restartuje a začíná se na novo.

O RD bych mohl napsat knihu, je to tak rozmanitá hra nepřeberných možností, od budování, přes správný výběr generálů, paktování až po výzkum. Vše záleží na cviku a trpělivosti se hru naučit. Můžu Vám ale s klidem říci, že pokud překonáte počáteční fázi agónie, kdy si budete myslet, že je to hra absolutně nezvladatelná, přijdete na to krásné osobité kouzlo a již nikdy RD neopustíte a stanete se jako mnozí absolutně závislými. Hra má i tu výhodu, že pro kvalitní hru či proto být v ní dobrým a kvalitním hráčem, nemusíte zaplatit ani korunu. Znám několik Topkových hráčů, kteří do hry investovali jen to, co propili v podobě alkoholu na RD srazu, který se pořádá každý rok. A také to, co přispěli na naši láskou opěvovanou Lamu Alpaku.

Text: Tadeáš Příhoda

Hodnocení: 5 hvězdiček/ Hodnoceno: 6x

napsal: Jan Potůček | 3058x | 26. září 2012 | Strategie hry | comments: 2 | Nahoru ↑